Przed podpisaniem porozumienia pomiędzy krakowskim PO a Prezydentem Krakowa w zamian za jego nie odwołanie z pełnionej funkcji jednym z punktów zawierał sprawę zgody na powstanie metra w Krakowie. To jest jak wróżeniem z fusów. Kraków ma duże długi, że nie stać miasta na wiele bieżących zadań i musi ograniczać też niektóre inwestycje. Od soboty będą ograniczenia w komunikacji miejskiej. Poznański autor artykułu W Krakowie powstanie metro? Miasto: A może trzy linie jednocześnie? Na jednym z internetowych stronach, po prostu zakpił sobie z krakowian. Niestety to są skutki jak się dokładnie nie czyta różnego rodzaju materiały i nie sprawdza informacje. Można się zastanowić czy osoba z Poznania tak bardzo dobrze zna się na tym co dzieje kilkaset kilometrów na terenie Krakowa. W dodatku załącza do materiału zdjęcie metra warszawskiego. Osoby piszące różne materiały o Krakowie dość często zdarza się, że dawno w tym mieście nie byli. A informacje czerpią bez dokładnej analizy. Jak na złość w Krakowie od kilku lat istnieje tzw. para metro. Jego początek to Rondo Mogilskie a końcówka wyjazd koło pętli tramwajowej Dworzec Towarowy. Ta linia posiada dwie stacje: Kraków - Główny i Politechnika. Dlaczego Kraków nie może posiadać w obecnej epoce metro ? - płytkie pokłady wody podskórnej, - tereny zalewane wodami z Wisły, - ze względów geologicznych, - na terenie Krakowa i Nowej Huty są liczne podziemne zabytki i niespodzianki, - w nowej Hucie ul. Klasztorna i Igołomska to teren gdzie znajduje się jak już nazwa mówi słynny zabytkowy klasztor i na takie podkopy konserwator by się nie zgodził, - osobny problem to kasa i to zaledwie około 10 miliardów złotych na budowę jednej linii. A gdzie pieniądze na badania geologiczne, które są bardzo drogie. Jeżeli w rejonie Nowej Huty zaczęto by kopać to co się stało w Warszawie z zalaniem budowy w Krakowie od razu by zatopiło nie tylko inwestycje. Podstawową inwestycją dla Krakowa jest przebudowa linii kolejowej od stacji Kraków - Mydlniki do stacji PKP Balice Lotnisko. Przebudowa będzie polegała na wybudowanie drugiego torowiska ( obecnie jest jedno ), elektryfikację tego odcinka, przebudowa skrzyżowania kolejowo - drogowego na bezkolizyjne przy ul. Balickiej. Ma nastąpić też przebudowa obecnej stacji końcowej Balice Lotnisko i skierowanie bliżej lotniska. Kolejna od wielu lat planowana inwestycja to budowa przełączki kolejowej od stacji PKP Kraków - Krzemionki do Kraków - Główny z ominięciem stacji Kraków - Płaszów. Jest to ważne bo skróci czas przejazdu pociągów od kierunku Zakopane. Niestety z powodu trudności finansowych od lat ta inwestycja jest odkładana. Od wielu lat trwa przygotowywanie włączenia PKP do linii kolei aglomeracyjnej Krakowa i okolic. Obecnie pewne fragmenty tego zadania są już realizowane. Jako przykład zmodernizowane połączenie z Wieliczką. Natomiast analizowanie ewentualnych możliwości budowy metra jest znane co najmniej od zakończenia II wojny światowej. A jak to bywa w Krakowie to budowa metra, jest tematem zastępczym. Niestety są media, które piszą pod czyjeś dyktando, a potem ktoś inny robi promocje przepisując bez należytej analizy. (zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim).
Ale poznański kawał z krakowskim metrem
Autor: BINFO